Het geheim tot meer rendement: de E-Business Benchmark

0

Toegegeven, het is behoorlijk specialistisch (en misschien wel een beetje nerdy) maar zou het niet mooi zijn om mee te bouwen aan de eerste wereldwijde E-Business Benchmark?

Meer rendement door betere balans:
Zoals je weet ben ik altijd al geïnteresseerd geweest in de waarde van groeimodellen om bedrijven te helpen meer rendement te halen uit hun (E-Business) organisatie. Natuurlijk bestaan er al meer modellen op dit gebied, maar geen daarvan kijkt naar alle elementen die E-Business rendement bepalen. Vaak wordt er of alleen gekeken naar de resultaten (scorebord journalistiek) of naar organisatie volwassenheid. In mijn ogen moet je kijken naar 3 onderdelen: organisatie, randvoorwaarden en resultaten. Onderzoek bewijst dat organisaties die meer volwassen zijn betere resultaten behalen. In deze economisch moeilijke tijden een voordeel.

Daarom ben ik trots dat begin dit jaar het E-Business Monitor Benchmark platform gelanceerd is.

Voor wie is de E-Business Monitor?
De E-Business Monitor biedt E-Business, E-commerce en (digital) marketing specialisten waardevolle inzichten om meer uit zichzelf en de organisatie te halen. Deelname is beperkt (alleen op uitnodiging) en gespecialiseerd. Deelnemers zijn enthousiast over E-Business en een beetje ontdekkingsreiziger en visionair. Ze zijn geïnteresseerd in het wereldwijde karakter van E-Business, niet gericht op Nederland. Ze zien zichzelf als meer dan een ‘E’ persoon. Maar het belangrijkste, ze willen meedoen om een wereldwijde benchmark te realiseren, en hiervan te leren en effectiever te worden.

Wat levert het op?
De E-Business Monitor biedt deelnemers toegang tot de eigen resultaten, inzicht in verbeterpunten en een benchmark ten opzichte van land, industrie en soortgelijke bedrijven. Deelnemers krijgen:

  • een onafhankelijke en volledig online platform
  • direct toegang tot de eigen resultaten
  • toegang tot gedetailleerde rapportages
  • de mogelijkheid om de eigen resultaten te benchmarken
  • de mogelijkheid om zelf benchmarks te kiezen (land, sector, type organisatie, etc.)
  • gegevens zijn en blijven vertrouwelijk (nee, het is geen verkapte sales tool)

Meer informatie over de E-Business Monitor:

Hoe werkt het?
Deelname is gratis. Na registratie ontvangen deelnemers direct een activatie link en kunnen ze meteen starten. Omdat dit een uitgebreid onderzoek is, duurt het invullen ongeveer 45-60 minuten. Tussentijds kan je stoppen en later doorgaan. Na afronding van een onderwerp hebben deelnemers direct online toegang tot hun eigen resultaten afgezet tegen die van de overige deelnemers, toegang tot gedetailleerde rapportages, de mogelijkheid om de eigen resultaten te benchmarken en zelf benchmarks te kiezen (land, sector, type organisatie, etc.).

Daarnaast kan de E-Business Monitor door grotere organisaties ingezet worden als E-Business Readiness Assessment (My Company Monitor). Hieraan zijn kosten verbonden.

Over E-Business Monitor

De missie van E-Business Monitor is om de ontwikkeling van E-Business te stimuleren door het beschikbaar maken van een wereldwijde, onafhankelijke standaard in E-Business Monitoring & Benchmarking. Het onderzoeksmodel is opgezet samen met Philip Konings, het online platform met Joost Kooman.

Natuurlijk is een belangrijke factor in het opzetten van een succesvolle benchmark de beschikbaarheid van relevante gegevens. Dus nodig je netwerk uit om mee te doen op: http://mybenchmark.e-business-monitor.org, schrijf een blogpost, deel een tweet of praat over ons bij de koffieautomaat ;).

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>